středa 30. dubna 2014

Raw jablečný dort

Můj první raw dort :) Sice jsem čekala, že bude trošku pevnější, ale i tak byl výborný a radost z něj obrovská. Moje dítě ho snědlo málem i se lžičkou :)). Rozhodně brzo zkusím nějaký další... je zdravý, tak se to může :)



Ingredience:

na základ
1 hrnek namočených kešu napůl s mandlemi
1/2 hrnku strouhaného kokosu

na první vrstvu
2 větší nastrouhaná jablka
5 datlí
1 banán

na druhou vrstvu
1 nastrouhané jablko

na posyp a ozdobení
1/2 hrnku sekaných lískových ořechů napůl s kokosem
1 banán
3 jahody
agávový sirup nebo med

Postup:
Dělala jsem ho do malé dortové formy, do které jsem si dala potravinářskou folii pro lepší manipulaci s dortem a kdyby pustil šťávu, cože se také stalo :). Doporučuji tohle opravdu udělat, protože pak ho můžete jednoduše z formy vyndat, ukrojit kousek a zase ho tam zandat,aby dál držel tvar.

Základ vytvoříme tak, že pečlivě umeleme namočené kešu a mandle, přidáme kokos a vzniklé těsto namačkáme do formy. Mé těsto bylo trochu mokré, protože jsem kešu s madlema máčela moc dlouho a nevylila pečlivě vodu - chyba! Takže vy to udělejte pořádně :) Dáme na cca. hodinku utuhnout do ledničky.

Druhá vrstva vznikla tak, že jsem umlela jablka, datle a banán a zase nahńácáme do formy.

Pak přidáme strouhaná jablka, smícháme ořechy s kokosem, posypeme a dáme utuhnout na cca. hodinku do lednice.

Jelikož dort sám o sobě není moc sladký, tak ho před servírování přelijeme medem nebo agávovým sirupem. Doporučuji podávat s jahodami a banánem. Tahle kombinace je k němu úplně dokonalá!



Žádné komentáře:

Okomentovat