pátek 11. července 2014

Nepečený tofu dort

Tvarohový nepečený dort s ovocem byl vždycky můj nejoblíbenější. Dostávala jsem ho snad ke každým narozeninám. Chtěla jsem ho chtěla udělat i já svojí Mie k blížícím se narozeninám, ale lepší = zdravější!

Měla jsem jen jedno balení jahelných piškotů, tak jsem protentokrát použila asi pět klasických, ale příště už jedině jáhelné! Jsou vynikající i samotné .)))


Ingredience (menší dortová forma):
1 a 1/2 balení  přírodního tofu
250 ml sojové smetany
3 polévkové lžíce třtinového cukru (Pokud máte raději sladší, tak klidně přidejte. Já dělám raději méně sladké a pak kdyžtak poleju nějakým sladidlem nebo medem.)
1 polévková lžíce želatiny (nebo agar, který jsem právě neměla)
1 vanilkový cukr
1 a 1/2 - 2 balení jáhlových piškotů
2 polévkové lžíce kakaa
střední miska jahod, popř. jiného ovoce

Postup:
Nejříve v mixéru umixujeme tofu, smetanu a cukr. Pak si do dortové formy dáme potravinářskou folii - těsto nevyteče, dort vám půjde lépe vyndat a můžete ho tím zároveň i přikrýt, aby nenasál pachy z lednice. Poté do formy naskládáme pyškoty - jen po dně. Do mixéru přidáme želatinu a ještě chvíli mixujeme. Po promíchání všech ingrediencí v mixéru můžeme nalít první vrstvu tofu hmoty na piškoty. Další vrstvu vytvoříme z nakrájených a očištěných jahod (či jiného ovoce), přidáme zase piškoty a do zbytku tofu hmoty nasypeme kakao, mixujeme, mixujeme, když je vše dobře promíchané, tak nalijeme na piškoty poslední vrstvu - hnědou. Nakonec ozdobíme ovocem, zabalíme a dáme do lednice na cca. 5 hodin chladit.



Žádné komentáře:

Okomentovat