pondělí 19. května 2014

Ovocný dort

Měla jsem po ruce zbytek u vařené cizrny a vzpomněla si na svůj hruškový dort s cizrnou, který měl velký úspěch. Tentokrát jsme ho trochu ,,oletnila" a mně teda chutnal moc. Mnohem víc než ten podzimní hruškový. Zkuste a dejte vědět, který chutnal více vám :)



Ingredience (malá dortová forma):

na těsto
cca. dva hrnečky uvařené cizrny
3/4 hrnečku rýžové krupice
1/2 hrnečku mletého kokosu
8 polévkových lžic agáve sirupu nebo medu
1 banán
2 malá jablka
voda dle potřeby
špetka soli

kokosový olej

na ovocnu vrstvu a polevu:
1 balíček agar agar (želatina)
5ks kiwi
agáve sirup

Postup:
Cizrnu, jablka a banán rozemeleme na kaši v mixéru, přidáme rýžovou krupici, kokos, agáve, sůl a podle potřeby trochu vody. Směs na těsto by měla být taková vláčná. Ani moc tuhá, ani moc řídká. Hotovou směs vlijeme do formy na dort, kterou jsme si předem vymazali kokosovým olejem. Těsto upravíme tak, aby bylo rovnoměrně rozprostřené, předpokládám, že budete zručnější než já :) Já to měla na jedné straně vyšší než na druhé a pak se mi s tim hůř pracovala + výsledek nebyl tak hezký. Vložíme do předem rozehřáté trouby a pečeme na 180C 30-40min.
Po upečení a vychladnutí korpusu si připravíme kiwi a agar. kiwi oloupeme a nakrájíme na kolečka a klademe je na korpus dle své fantazie. Poté si připravíme agar dle návodu na obalu (můžete přidat sladidlo, já nepřidávala. polila jsme si jím až hotový dort) a zalijeme jím ovoce. Já měla s tímto krokem problém, jelikož mi želatina protekla formou ven. Naštěstí jsem to tak trochu tušila a dala pod formu talíř .))) Přemýšlela jsme jak to udělat, aby mi želatina zůstala tam kde potřebuju, tak jsem dala formu od dortu do skleněné misky, ve které se forma pěkně zašprajcla a želatinu z taliře nalila znova do formy. Povedlo se! :)
Dort dejte do lednice, aby želatina utuhla, ale tuhne velmi rychle i při běžné teplotě, takže pokud nemáte v lednici místo, nevadí :)
Dortík jsem servírovala politý agáve sirupem, jelikož jsem nesladila želatinu.

TIP!
Místo kiwi můžete dát banán, jahody, ananas, ....


2 komentáře:

  1. vypadá hezky :) kolik má ten jeden balíček agaru gramů?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10g :) - udělala jsem z toho dort, dvě misky se zeleninou a ještě trochu letělo do koše

      Vymazat